Sthlm.

 
Helgen, ja vad ska man säga? Vi hade en fantastisk helg. På fredagen åkte vi och lämnade pojkarna hos sin farmor i Leksand innan vi brummade iväg mot huvudstaden. M hade bokat rum på Haymarket som ligger precis vid Hötorget, och vilket hotell! Det gamla PUB-huset har gjorts om och det är nu som att kliva in i 1920-talet. Tydligen är det inspirerat av Greta Garbo, vilket man kunde ta del av både i utformningen av stället och inredningen. Jag älskade det!
 
Hursom. I fredags när vi kom fram strosade vi en sväng på stan innan vi svirade om till finkläderna och åkte till Volt för att äta en riktig gourmetmiddag. Det var helt fantastiskt gott, vilket kändes perfekt för min första gång ätandes på en restaurang med michelinstjärna. Efter middagen ramlade vi i säng och sov som en prins och prinsessa. 
På lördagen blev jag väckt av en skuttande M som informerade mig om att det vankades träning innan frukost. Så fick det bli. Vi drog till gymmet och köttade innan vi kunde trycka i oss hotellfrukost så vi kunde palla med att traska runt stan och bränna alldeles för mycket pengar (och kalorier..?). Efter en lättare lunch åkte vi till Enskede för att fira Leon som döptes. Det hela firades med fika i Haninge innan vi åkte tillbaka till hotellet för att ladda om. Middag med Kicki och Angelica stod på schemat. Denna gång blev det East som fick stå för maten, och även denna gång blev jag otroligt nöjd. Efter några drinkar och en hel del skratt gick vi hemåt hand i hand innan vi slocknade framför Narcos.
 
Så som ni säkerligen förstår så var helgen rätt och slätt hur bra som helst. Det är så sällan vi får vara på tumanhand och bara fokusera på varandra och det är verkligen guld värt när det väl sker. Ett litet antiklimax var väl att vi kom hem till en sjukstuga, men det är sånt som man får ta. Nu är jag hemma och vabbar medan M är i Falun på ica-dagar. Jag får se skymten av honom på torsdag innan han far till Göteborg på fredag morgon för en helg med grabbarna. Som sagt. Man får ta vara på de små stunderna.
 
Nej nu ska jag bygga lego med sjuklingarna!
1 Josefine Hansson:

skriven

Åh vad underbart det låter ❤️ Härligt för er!

Kommentera här: