mayday, mayday.

 
Soffläge i väntan på att första avsnittet av Bron säsong tre ska dra igång. Huset är mörklagt och det är endast tvn som ger ifrån sig lite ljus. Mysigt. Dagen har varit hektiskt. Galen. Då det går löss på förskolan så har jag tittat grabbarna i håret var och varannan dag den senaste veckan och i morse fann jag en, en lusjäkel! Paniken bröt ut, mayday-sms skickades till Markus som var iväg och spelade tennis och när han väl var hemma sattes hela processen igång. Det var vilda barn som vägrade sitta still för att bli kammade, en mamma med en lejonman som det krävs en handfull personer för att gå igenom under mänsklig tid och en pappa som inte är stresstålig överhuvudtaget. Kaos. Vi yrade runt som om domedagen vore här. Efter att ha suttit med vad som kändes som rinnande smör i håret så är vi nu förhoppningsvis lusfria med något stelare hår och mer paranoidt sinne. Vad hände med att söndagar är vilodagar..?
1 Anonym:

skriven

Ella hade i våras! Jag har fortfarande inte släppt den skräcken helt! Köp en NIT kam! Bästa! Sen platta håret! Då dödar du dom jäkla äggen! Dom gillar inte lavendelolja heller så sån spray kör ja med🙈 hoppas skiten dör ut! Kram!

Svar: Bra tips! Imorgon ska jag platta håret på krulltottarna så att de ägg jag inte pillat bort dör. De är så jäkla äckliga! Usch för löss.. Kram!
Maria Carlsson

Kommentera här: