Som ett väsen.

Mannen kom hem från fjällen strax efter kl17 och kl18:30 drog han iväg för att spela tennis. Jag funderar på att börja kalla honom för "väsendet". Man kan liksom känna av hans närvaro ibland men när man vrider sig åt sidan för att titta så han har svishat iväg. Jag skriver detta med glimten i ögat. Visst finns det stunder då detta kan göra mig tokig fast för det mesta är jag van med dessa snabba svängar hit och dit. Så medan han leker tennisproffs har jag plockat undan alla 987419849312 leksaker som verkar gömma sig i varenda vrå här hemma, har vikt och hängt tvätt, rastat Dorpan, sorterat bort sommarkläder och skor, lagt fram kläder till imorgon och sålt lite gammal kurslitteratur. Hej effektiva klubben! För att fira min effektivitet ska jag nu bädda ner mig i sängen och kika serier. Halsen och huvudet har börjat protestera och jag tänker inte bli sjuk till helgen då jag för en gångs skull har något planerat. Så det så.
 
Natti folket.
1 Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta:

skriven

va fint ni har de

2 Petra Olsson:

skriven

Så mysigt o fint ni har och jag har också ett väsen hemma hos mig:) känns lite så ibland i alla fall.

3 Louise :

skriven

Haha vad jag känner igen mig! Men du ta de liiiite lugnt. Har mått sådär ett tag då ja inte ens orkat plocka!? Trodde till och med ja va gravid för ja va så slut! Men de va ja inte. Ni har så fint hemma! Massa kramar!

Kommentera här: