Gårdagens middag.

Igår slängde jag ihop en så fruktansvärt god middag till mig och Markus. Enkel men galet god. Tänkte att jag skulle dela med mig till er eftersom det är dumt att sitta på en massa godsaker som andra inte får ta del av. Jag gjorde ca 4 portioner, perfekt så man har en matlåda dagen efter.
 
  • 4 port tagliatelle (Jag kokade bönpasta till, supergott!)
  • 3-4 kycklingfiléer 
  • 1 purjolök 
  • 150 g sockerärter 
  • 2 tsk olja 
  • salt och svartpeppar 
  • 2-3 vitlöksklyftor 
  • 1/2 kruka persilja 
  • 2-3 dl crème fraiche (beror lite på vilken konsistens du vill ha)
  • 65 g babyspenat 
  • Parmesan
  1. Strimla kycklingfilén.
  2. Strimla purjolöken och sockerärterna.
  3. Stek kycklingen i olivolja i ca 3 minuter, salta och svartpeppra.
  4. Tillsätt purjolök, sockerärter och pressa i vitlöken och stek ytterligare någon minut.
  5. Hacka persiljan. Sänk värmen och rör i crème fraiche och persilja. Rör sist ner spenaten.
  6. Servera kycklingen med pastan och strö över parmesan. Klart!:)
 
Smaklig måltid!

Kommentera här: