Hey ho, det tramper oppå taket. Hey ho, nissen er tilbake.

Så var vi tillbaka i Mora igen efter en fantastisk jul i Leksand. Vi har hunnit med så mycket och för en gångs skull har vi varit utanför husets gränser och har inte bara varit på äventyr utan har också stött på en och annan vän och bekant. Julafton spenderades med Markus familj. Vi hälsade på H vid hans grav, åt en massa god mat, öppnade mängder av paket och surrade inpå småtimmarna. Juldagen blev en festlig dag då jag träffade tjejerna och vi beslutade oss för att slå klackarna i taket. Även denna kväll tog slut inpå småtimmarna. Dagen efter mådde jag dock som jag förtjänade vilket vi botade med ett besök i svärmors "bara vara"-hus och en smarrig lunch hos M's mormor innan jag somnade ovaggad tillsammans med pojkarna fasligt tidigt.
Då M har jobbat borta de senaste dagarna så har grabbarna även hunnit med ett besök på badhuset med svärmor och en start på deras blivande hockeykarriär med deras forna konståkande moder på allmänhetens tidigare idag. Gick galant om man bortser från det faktum att de fick en sisådär 423972 psykbryt eftersom de inte var proffs från första stund (de brås på sin mamma..). Kul hade vi det i alla fall!
 
Nu laddas det för nya skojigheter här hemma. Imorgon kommer syster med familj hit på besök och på nyårsafton ska jag och Annika anordna en riktig galamiddag för oss och våra män. Ni förstår, jag försöker göra en massa roligt istället för att ta tag i alla skoluppgifter som ligger och tynger. Det får liksom bli ett senare problem. Sista minuten-grej. Ni vet väl att man jobbar bäst under press?
 
Natti folket!

Kommentera här: