Klipp och klistra,

Så var de tre dagarna på Högskolan Dalarna över för denna gång. Har varit lite lätt påfrestande att få vardagspusslet att gå ihop (tack j&f för hjälpen!) men har haft det jätteroligt med härliga människor. Har fått testa på en massa olika material och tekniker, och kan väl säga att vi under dessa tre dagar har hållt på med det som alla andra tror att man gör konstant under utbildningen. "Klipp & klistra", isch. Allt skapande har gjort att jag fått tillbaka suget på att måla, så därför har jag bestämt att det är det jag ska hålla på med nu under vinterhalvåret när Markus är borta och jobbar och jag inte vet vad jag ska hitta på under mina ensamma kvällar. Fram med den kreativa ådran ännu mer.

På tal om att vara ensam. Hyser just nu ett agg, stort agg, mot Markus jobb. Måste betona att det bara är just nu, under stressade dagar då jag inte alls har känt för att vara ensam. Muttrar surt för mig själv här hemma och är allmänt nere. Men. Nästa vecka kommer han hem igen och då kommer allt agg vara som bortblåst och jag kommer bara vara glad över att ha mannen hemma.

Nu ska jag färga över mitt gråa(!!!) hårstrå som jag hittade igår, och antagligen låta agg-hysandet fokusera på det en stund innan jag kryper till kojs.

Natti!

Kommentera här: