what doesn't kill you.

Idag är en riktig skitdag. En mindre bra dag mentalt. Mitt psyke är i botten och tårarna kommer på besök titt som tätt. Jag är tömd på energi. Den sista droppen var i morse när jag och Markus mamma insåg att vi tänkt lite fel kring påskveckan, hon jobbar och jag skulle få sitta ensam en vecka i Sälen medan Markus är i Norge och jobbar. Just great. Frustrationen tog över och jag ville helst av allt bara lägga mig ner och dö en stund. Pojkarna är inte direkt krävande, men det blir intensivt att vara ensam med dem i 2veckor. Det är inte det samma här hemma när Markus är borta.. Man ska ha koll på pojkarna, hunden och huset och allt vad det innebär ska skötas. Många gånger känner jag mig som en robot som bara "kör". Så fort pojkarna sover middag så ska det tvättas, städas, donas och fixas. Man plöjer på och vips så inser man hur jäkla trött man faktiskt är. Döönöö, då är det för sent att vila för då vaknar de små liven. Jag är värdelös på att vila så egentligen får jag väl skylla mig själv. Jag tar inte vara på tiden som bjuds. Men hur lätt är det när tusen saker ska göras? Ghaa.. Nu ska jag försöka få min ena missnöjda son att le istället för att skrika.
1 mamsen:

skriven

Förstår att det kan kännas jobbigt men hoppas att du kännt att du haft lite hjälp av mig iallafall de dagar jag varit hos dig... Kramis <3

2 Malin Anshagen:

skriven

Fina du, du är så grymt duktig! Jag kan inte ens tänka mig in i hur du har det...vissa dagar går jag också under och då har jag en ganska nöjd bebis ju! Önska jag kunde komma och hjälpa dig, skickar lite styrkekramar och hoppas det löser sig på nåt bra vis ❤ massa kramar & pussar från mig & Love

3 petra- mamma till tvillingar:

skriven

Trist att han är iväg så himla mycket, men tänk positivt, han kommer alltid hem igen =)

4 Tvillingmamma här också!:

skriven

Ojojoj, jag förstår dig!

Jag brukar vakna på morgonen och ligga i sängen och undra hur fan jag ska klara en till dag, men det går alltid! Vi mammor kan klara precis allt. Men jag är inte som du, grät mycket förr i tiden, men nu är tårmaskinen avstängd, förutom till filmer ;)

5 veronica:

skriven

Maja, Du är stark!! jag beundrar dig så mycket! Jag längtar tills jag kommer på sleepover, det löste sig så bra nu:) då får du sällskap av mig en dag iaf;) MYS!! :)



Kämpa på!!!

6 Pauline:

skriven

Hej, Kika gärna in på min blogg och läs om mitt nya smink från ELF! :)

7 Anonym:

skriven

8 Anonym:

skriven

Åh ja vet precis va du menar!! Men jag ska inte klaga för ja har det bara så varannan helg och inte alls så länge. Tänk om man bara kunde få slippa nätterna ensam, att killarna alltid var hemma då. Va bra man skulle må då! Massa kramar!

9 Sara:

skriven

Känner igen mig, är också såååå dålig på att ta tupplurer. Jag tänker så ofta på alla ensamma mammor som bara har sig själv att luta sig tillbaka på. Då känns det lite lättare, men det känns synd om ensamma mammor... Men du verkar stark, i det jag läser iaf. Skönt att läsa att även du bryter ihop ibland, ibland känner jag mig så ensam, det är bara jag som har problem..

Kommentera här: