Soooommar, sommar och sol?

Nytt piff, från mig till mig.
Jullunch hos familjen Lind/Westerlund
Godaste Rocky Road-kladdisen som Tony bakat.
Just ja, vi hade 1mm snö i en halv dag, bästa dagen på länge.
 
Sommar och sol.. Eller nej. Det är vinter, varmt och sol. Det hela går inte riktigt ihop men det är verkligheten just nu. Inga minusgrader, ingen snö som yr runt i luften och inget vitt täcke som gör att denna mörka månad blir lite mysigare. Jag känner en stor besvikelse. Ska det va´ så ska det va´ liksom. För att dämpa denna depp så är jag just nu inne i en brännar-period. Jag bränner pengar på saker till höger och vänster. Inredning, julklappar och det har även slinkigt ner en och annan sak till våren/sommaren. Hur tänker jag? Svaret: Inte alls. Tankeverksamheten är avstängd så hela mitt väsen suktar efter en riktig jul med allt vad det innebär, och just ja, alla 789437923 skoluppgifter som ska göras nu gör ju inte så att hjärnan fungerar bättre. 
 
Jag tuggar på, simmar och sånt. Imorgon ska jag dansa snö-dans här ute. Alla är välkomna att joina.
 
Ho ho ho, god jul!

Kommentera här: