Snö i sinne, iskallt ute och inne.

Lite nostalgi. Det svänger!
 
Startade dagen med valla barnen till förskolan och sedan ta ut Doris på en iskall promenad i ett ganska så soligt och mysigt Mora. Sitter nu här igen. Framför datorn. Med mattehjärnan påslagen. Dock kan jag inte riktigt fokusera, tankarna vandrar iväg. Igår hade jag ett roligt men framförallt givande samtal med min storasyster. 3,5h samtal om allt mellan himmel och jord. Även fast båda familjerna Carlsson bor alldeles för många timmar ifrån oss så är de alltid ett samtal bort. Den mentala närheten får sig en dos, och hua vilken dos Anna gav mig igår. Dock gör ju den där närheten att man suktar efter den fysiska närheten. Att ha sin familj och sina vänner nära. Det ska jag i alla fall göra någonting åt i helgen. Jag och pojkarna åker till Leksand för att mysa med farmor Stina och för att träffa tjejerna som är hemma. Maja har seglat hem på en kortvisit från De Sju Haven och ingen är gladare än jag. Eller okej. De andra tjejerna är nog ungefär lika glada. Så. Det är vad jag ska göra i helgen, träffa fina människor, äta god mat, smutta på lite rödvin, försöka få pojkarna att leka lite med mig (har inte en chans mot farmor) och sedan ska jag bara njuta. Markus då? Han har tagit på sig att HELA helgen städa huset och fixa inför visningen på tisdag. För han kommer antagligen göra just det. Städa hela helgen alltså. Skulle inte tro det. Jag lägger min röst på att han kommer att städa hysteriskt i 1-2h och sedan kommer han köpa hem någon god, mindre nyttig mat och bänka sig i soffan där han kommer att titta på Bond, spela GTA och kanske kanske kanske pilla lite navelludd. Ni vet, sånt som karlar gör (hej generalisering!). Det är viktigt att han får lite egentid, nu när han ska spendera en hel del tid i Stockholm de kommande veckorna och hela vintern i Sälen. Ja. Egentid för karln, det är viktigt. Och nej. Jag är inte bitter. Jag är bara inte riktigt redo för att vara ensam så mycket igen. Det kommer nog bli en hel del snack med sig själv i vintern. Jag och mina personligheter kommer att komma närmare varandra än någonsin förut.
 
Nu väntar tentorna på mig! Ha en trevlig dag och kväll folket!

Kommentera här: