Omotiverad och ett nyår fritt från hysteri.

 
Det här med att plugga mitt i alla andras julledighet känns inte direkt motiverande. Inte speciellt roligt. Men, det är bara att hugga in, ta tag i det. Så därför spenderar jag 3h av dagen sittandes i seminarium. Det är analysering av barns bildspråkliga utveckling som gäller. Intressant men knepigt, hur många olika teorier kan det finnas..? För många.. När detta är klart ska en "rapport" skrivas. Ännu mer analyserande och diskuterande. Det hela är väldigt intressant men jag känner inget sug alls för skolan just nu. Har varit för mycket av allt annat de senaste veckorna så skolan känns inte som en prio även fast den är och måste vara det. Knepigt. 
 
Snart är det ju även nyår. Först skulle jag och pojkarna fira nyår allena, nu är det dock andra bullar som gäller. Kicki, Elin och Frida kommer hit! Det vankas skridskoåkning, trerätters, bingolotto och spel. Känns perfekt. Precis vad jag behöver. Den där gamla nyårshysterin som fanns med förr, när man var ung och vild, känns som bortblåst. Orkar inte med det längre. Även fast jag inte är den som tackar nej till glitter och dans inpå småtimmarna så känner nyårsafton en aningens överskattat. Så som vi gjort i alla år efter att pojkarna anlände så blir även detta år hysterifritt. Istället kör vi på de bästa vännerna, god mat, chans på miljonen och spel som får sätta vinnarskallen på prov. Perfekt, precis vad jag behöver.
 
Nu måste jag hälla i mig en kopp kaffe och återgå till vårat seminarium. Rasten är över!
 

Kommentera här: