Love, sex and sunshine.


Dagen har bestått av stekning och endast stekning. Vaknade allt för tidigt av en fågel som fick panik inne i den inglasade verandan. Ville ta fram hagelgeväret och ta död på den jäveln (hatar att bli väckt för tidigt) men djurvännen inom mig sade ifrån. Drog på mig bikinin och länsade skafferiet på olja. En EVOO hittades och jag smörjde in mig tills jag liknade en glansig bodybuilder (dock utan de massiva musklerna...) Lånade ännu en bok av Stina och började plöja så fort jag bara kunde, är ju ganska känd bokmal (tydligen bara bästa vännen Mike som missat den detaljen) Läste ut boken, hällde en hink med vatten över mig för att svalka mig, somnade på mage, ringde ungefär hela världen av ren tristess och räknade ner timmarna tills M skulle komma hem så jag skulle ha någon att prata med.
Ludde ringde och jag drog till Rättvik och hämtade honom. Körde den illaluktande Kangoon och försökte finna en anledning till varför folk egentligen kör manuell istället för automat. Kom inte på något vettigt svar.

Nu ligger jag här insmord och luktar något som ska föreställa kakao och hav -jag känner något helt annat... Klockan är ställd för imorgon tar jag svarta pärlan och drar till Gävle en sväng. Leka chaffis åt syrran och ta ett dopp i havet, sola med mamma och ta ett dopp med pappa i ån. Hälsa på kära mormor och morfar för att sedan äta en superb middag (pappa, känn ingen presssssss) och pallra mig mot Mora för att hämta M på jobbet. Alltså en ganska så hektisk dag, men ack så roligt att få umgås lite med familjen igen, händer ju inte allt för ofta nuförtiden.

Nu; ta några små skedar av min nya favorit sorbet sen blir det att vila huvudet mot kudden i några timmar.
1 angelica - en annorlunda och bättre ung mamma blogg:

skriven

kul att du hittade till min blogg och tack för din uppmuntrande kommentar, precis vad man behöver höra nu! ha en bra dag!=)

2 Randy:

skriven

Åh vad gott =)

3 phiie:

skriven

tror det :)

4 Malin Sofia:

skriven

Hej! Eftersom jag fått ett par avanmälningar och restaurangen inte vill ha pengarna förrens ett par veckor innan festen har jag tid att hålla din plats. Men jag uppskattar om du hör av dig direkt du vet.

5 hanna:

skriven

Tack, och klänningen kommer från ett brasilianskt märke som heter Totem, som jag tror ska finnas bl a på asos. :)

6 martina:

skriven

måste bara säga att du skriver extremt härligt! :) man blir glad när man läser. känner även ilskan du hade av den där fågel ;) diggar din blogg! kikar nog förbi här fler gånger :) ha en trevlig kväll!

Kommentera här: