En rad eller två...

Var några dagar sedan jag skrev något här i bloggen. Har helt enkelt inte haft tid eller ork till att skriva.. Nu är man ensam igen och vips så hamnar man allt mer framför datorn och hinner klinka ner en rad eller två.

Helgen har mest bestått av ofantliga mängder alkohol, fuldans a la Wow Jocke, flosklar to the limit och överflöd av skratt. Vi har ett kanongäng; jag, Maja, Mickan, Linda och Malo, som visade var skåpet skulle stå på två av Gävlestads uteställen. Resulterade i att någon var med på vimmelbilder, någon gick på efterfest liknande en nödig kossa, någon fick en stjärna uppkallad efter sig, någon/några fick napp på kroken och alla var nästintill döda idag.
Är det inte en liten standard att slänga in kommentaren "jag ska aldrig dricka igen", dagen efter man varit ut? Vi körde den igår och idag (eftersom vi inte kunde låta bli flaskan/flaskorna närmare kvällen igår). Mamma fick även vara med på våra tjejkvällar, dock tror jag att drinken jag gjorde till henne första kvällen var lite för stark eftersom hon somnade i fåtöljen kl23 med fem kacklande, skrattande fyllekajor en meter bort, och för att inte glömma musiken som spelades på max. Mamma besitter förmågan att kunna stänga av helt enkelt. Kul att hon ville vara med lite, även fast hon tackade för sig lite tidigare än oss andra.

Har varit tokroligt att vara tillbaka i Gävle och träffa alla sköningar igen, är ju så mycket roligare att vara här och röja än i Leksand - fart och fläkt, sånt som vi alla självklart gillar:) Ser fram emot sommaren, kan ju inte bli mer än lyckad efter vad förra sommaren hade att bjuda på; mysiga kvällar på Berggrenska, drinkar på Brända, middag på någon av de mysiga restaurangerna och att bara strosa runt på stan med de som står en nära. Sommar kom nu!

Nu är det bara en dag kvar, sen så är det USA för hela slanten! Nervositeten börjar komma krypande och packningspaniken har tagit över min bakfulla skalle. Vad ska man ha med sig? Hur mycket ska man ha med sig? Har jag alla papper och pass?
Det är tydligen stekhett i Verona nu, något som uppskattas till tusen (kanske lite mindre av Anna som inte riktigt är lika kär i värme), så shortsen och klänningarna ligger självklart i väskan, redo att användas istället för alla dessa vinterkläder jag traskat runt i den senaste tiden. Aaah, värme..

Nej nu babblar jag som vanligt, en rad eller två blev hundratals rader....
1 Sabrina Tonårshäxan:

skriven

fuldans A la wow jocke är det typ, björn gustafsson du menar? xD

2 Alexandra:

skriven

Svar: Tack så mycket! :)

3 Maria Jalkestedt:

skriven

tack så jättemkt! :) jag gillar din bloggdesign :)

4 josefin:

skriven

Sv: åå tack! :) Det är min pojkvän som designar min blogg, han är jätteduktig! designbygesonphoto.blogg.se

5 Malin:

skriven

Maja, rolig helg måste jag säga o roligt inlägg! men nog va det väl bara en som fick napp, vi andra har ju firren på kroken redan:)hoppas du o markus får det grymt i USA så får jag bjuda tillbaka när ni kommer hem!

massa kramar till dig!

Kommentera här: